Tuesday, August 30, 2011

Bakfeestje / baking party

Mijn jongste dochter wilde op haar verjaardagsfeestje koekjes bakken. Voor de gasten en de jarige jop maakte ik schortjes en koksmutsjes om tijdens het bakken te dragen. Groot plezier.

De koksmuts heb ik van stevige stof gemaakt. Deze heb ik in vouwen gestreken en bovenaan vastgenaaid. Onderaan zette ik er een strook van de zelfde stof op. De sluiting was van klitteband, omdat ik geen idee had hoe groot de hoofden van ons gasten zouden zijn.

Het schort / sloof is een recht stuk delfts blauwe motief stof, lekker makkelijk over de lijnen van het patroon te knippen. De rode band zorgt voor het contrast. Die was nog het lastigste omdat de stof bij het naaien nogal glad bleek te zijn. Uiteindelijk bood de strijkbout uitkomst.



For her birthday my jongest daughter wanted to bake some cookies with her friends. For the occasion, I made them each a toque and an apron. The toque was made of sturdy fabric, in which I ironned some folds. The apron was made of Delft Blue fabric, which contrasts nicely with the red.

No comments: