Friday, August 19, 2011

pennenzakje

Vlak voor de vakantie maakte ik nog snel een pennenzakje.


Mijn bedoeling was om aan de onderkant de hoeken af te naaien, zodat je een bodem krijgt, maar ook om het zakje recht naar boven te laten gaan. Dan zou je een soort driehoek aan de zijkant hebben. Achteraf wist ik ook eigenlijk wel dat ik dan met een trapezium moest beginnen. Ik zal nog eens even precies uitrekenen hoe dat er dan uit moet zien.

Nu lopen de twee punten uit. En eigenlijk vindt ik hem wel leuk zo.

De rits komt uit een partijtje ritsen die mijn moeder ergens uit heeft gehaald en bewaard. Echte recycling dus. En het stofje: een restje van een IKEA stofje.

Het enige waar ik spijt van heb is dat ik het naadje bij de rits niet even doorgestikt heb. De eerste keer zat de stof tussen de rits.

No comments: