Tuesday, August 16, 2011

Rolbag af / finished duffelbag

Hij is af! De tas die ik al eerder zag op de blog van Saltwater Kids.
De oranje stof die ik al had was voldoende. Ik weet nog dat ik hem kocht op de markt voor het maken van knikkerzakken. Bij thuiskomst bleek hij eigenlijk wat te dik voor het maken van de zakjes, en bovendien bleek het oranje dat ik zo vrolijk vond op de markt niet zo goed te combineren met mijn andere stofjes.

Maar juist bij de rolbag is het contrast van het vrolijke oranje met het strakke wit een erg goede combinatie.

Over het algemeen houd ik er niet zo van om iets exact na te maken. De eerste keer houd ik me wel aan het patroon omdat ik daar vaak erg veel van leer, maar ik probeer dan toch nog wel iets met het stofjes ofzo te doen. Deze tas is toch wel redelijk hetzelfde geworden, omdat niets mooier combineert dan een effen vrolijke kleur.

Toch heb ik wat aanpassingen op het patroon gemaakt. Geïnspireerd door een oude rolbag, heb ik in één van de zijkanten een extra vakje gemaakt, met een gerecycelde rits uit een oud kledingstuk. Ook had ik een stukje 'piping' over van een joggingbroek voor de zwangerschap van mijn tweede die nooit af is gekomen. Het was dus de eerste keer dat ik met 'piping' werkte. Ben erg tevreden over het resultaat. Alleen het begin en eind heb ik nog niet helemaal weggewerkt zoals ik het mooi vind. Maar eens kijken of ik daar een goede tutorial voor kan vinden. Bij de uiteinden van de rits heb ik nog een extre stukje gezet omdat ik dan de uiteinden mooier afgewerkt vind.

Hier is ie dan:





No comments: